Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pojetí krizové pomoci ze strany aktérů plánování sociálních služeb v Liberci
Havránková, Alena ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Kvašňáková, Lenka (oponent)
Společnost se nejen v dnešní době potýká s různou problematikou negativních jevů. Jedním z nich je sebevražednost. Podle posledních dostupných zdrojů se nejvyšší míra sebevražednosti v České republice vyskytuje v Libereckém kraji. Jedním z možných nástrojů ke snížení míry sebevražednosti může být sociální služba krizové pomoci. Když ovšem nahlédneme do registru sociálních služeb Ministerstva práce a sociálních věcí České republiky, zjistíme, že přímo krizová pomoc není dostupná ve všech regionech. Dle tohoto registru se například žádná taková služba nenachází právě na území Libereckého kraje včetně jeho krajského města Liberec. Plánování sociální služeb je přitom nedílnou součástí komunitního plánování města Liberec. Jak je tedy možné, že zde tento typ služby není? Pro odpověď je potřeba se vrátit úplně na začátek a nejprve se ptát, jak je vlastně tento pojem zapojenými aktéry pojímán. Proto si diplomová práce klade za cíl poskytnout vhled právě do pojetí krizové pomoci mezi aktéry komunitního plánování v Liberci a ukázat, jak se promítá do odlišných postojů v procesu plánování sociálních služeb na daném území. Klíčová slova: krize, krizová pomoc, krizová intervence, komunitní plánování, komunitní sociální práce, konstrukce sociální reality, teorie diskurzu, diskurzivní přístupy
Kvalita návaznosti krizové intervence u IZS v Jihočeském kraji
ROSENDORFOVÁ, Lenka
Při mimořádných událostech, kdy je člověk v krizi a zasahuje složka integrovaného záchranného systému, je klientovi poskytnuta krizová intervence. Klient po poskytnutí krizové intervence na místě, vyhledává návaznou pomoc, která může být poskytována neziskovými organizacemi pomocí krizové pomoci. Práce se zaměřuje na analýzu návaznosti krizové pomoci a propojenost složek IZS se subjekty poskytující návaznou pomoc. V první části práce jsou vysvětleny stěžejní pojmy, které jsou čerpány z odborné literatury, rozdělené do kapitol. V druhé části práce je popis výzkumného šetření společně s jeho výsledky. Byl použit kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumným šetřením byl zjištěn prostor pro úpravu návaznosti krizové pomoci a možnosti zapojení nových organizací.
Psychologické otázky v práci s oběťmi trestné činnosti
PAPÁČKOVÁ, Štěpánka
Práce zahrnuje oběti násilné trestné činnosti, a jak trestný čin ovlivňuje jejich osobnost. V práci se také věnuji činnosti organizací a sociálních pracovníků, kteří se touto problematikou zabývají. Cílem této práce je zjistit, jakými otázkami se musí pracovník řídit při práci s obětí násilné trestné činnosti.
Průnik logoterapie a existenciální analýzy do sociální práce s předluženými klienty
ČECHOVÁ, Barbora
Práce se zabývá tím, jak pomoci předluženým klientům. Teoretická část popisuje termín předlužení, jeho formy a možnosti pomoci, která je těmto lidem poskytována. Větší pozornost je věnována otázkám, jak pomoci těmto lidem v rámci sociální práce, jaké metody jsou vhodné využít, aby byly relevantní, a jak jsou tyto metody definovány v odborné literatuře a příslušné legislativě. Praktická část se zaměřuje na formu pomoci těmto lidem prostřednictvím konkrétní organizace, která poskytuje sociální služby a která se věnuje práci s předluženými lidmi. Práce popisuje prostřednictvím případových studií konkrétní kazuistiky a metody práce, které byly aplikované. Co se týče metod využívaných sociálními pracovnicemi při práci s těmito klienty jsou popisovány prvky logoterapie a existenciální analýzy. Dále se popisují postoje těchto pracovnic, jejich prožitky při práci s klienty a poukazuje se na existenciální otázky zvláště optikou logoterapie a existenciální analýzy.
Možnosti telefonické krizové pomoci pro seniory
VLČKOVÁ, Tereza
Telefonická krizová pomoc je službou, jejíž tradice sahá až do 50. let 20. století, kdy byla založena zřejmě první linka důvěry na celém světě. Linky důvěry jsou představitelem sociální služby dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Některé linky důvěry jsou bezplatné, jiné ale placené, a to dle běžného tarifu volajícího klienta. Tato sociální služba má své výhody, ale i nevýhody. Ve své bakalářské práci se v rámci teoretické části zabývám vymezením seniora jako takového, jeho individuálními potřebami, působením krize na seniora a celkově působení krize na lidské tělo. Vymezím krizi samotnou, dále i krizovou pomoc i se specifiky práce u krizové pomoci u seniorů. Ve své práci se řídím i zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, jelikož služba krizové pomoci i telefonické krizové pomoci jsou sociálními službami dle tohoto zákona. Další část teoretické části je věnována telefonické krizové pomoci. Ta má své výhody, ale i nevýhody, které je nutno zmínit. Nelze opomenout ani takového pracovníka zaměřeného na krizovou intervenci a též i na telefonickou krizovou intervenci, přičemž pracovník pracující na lince důvěry ať již jako placený zaměstnanec či dobrovolník musí mít splněné určité vzdělání. Cíli této práce bylo zjistit, jaké typy kontaktů lze identifikovat na Lince seniorů a dále zjistit, jakou problematiku hovorů lze identifikovat na Lince seniorů. Následně byly stanovený hypotézy. První hypotéza zní: V průběhu let 2007-2013 měl typ kontaktu mlčení stoupající tendenci. Druhá hypotéza zní: V průběhu let 2010-2013 byly nejčastějším typem hovorů na Lince seniorů hovory se zdravotní problematikou. V bakalářské práci byla použita kvantitativní strategie výzkumu. Samotný kvantitativní výzkum byl proveden metodou analýza dokumentů a technikou sekundární analýza dat. Tento výzkum vycházel ze statistických dat o počtu hovorů Linky seniorů, kterou provozuje Elpida, o.p.s. Data byla následně zpracována s využitím Pearsonova korelačního koeficientu a s využitím relativní četnosti. Při testování první hypotézy z výzkumu vyplynulo, že typ kontaktu mlčení má v průběhu let stoupající tendenci, kdy dosažená hladina významnosti je 0,6%, z čehož vyplývá, že zde existuje statisticky významná korelace mezi testovanými proměnnými. V případě druhé hypotézy z výzkumu vyplynulo, že nejčastějším problematikou na Lince seniorů jsou hovory s rodinnou problematikou a osamělost, zdravotní problematika je až na čtvrtém místě. Bakalářská práce může posloužit pro poskytovatele telefonické krizové pomoci jako zpětná vazba na jejich odvedenou práci nebo může posloužit i pro odbornou veřejnost, která se zajímá o telefonickou krizovou intervenci.
KOMPLEXNOST SLUŽEB KRIZOVÉ POMOCI V OKRESE ČESKÉ BUDĚJOVICE A POTŘEBNOST DOSTUPNOSTI VŠECH FOREM KRIZOVÉ POMOCI V JIHOČESKÉM KRAJI
ČECHOVÁ, Barbora
Práce se zabývá službami krizové pomoci na území Jihočeského kraje a okresu České Budějovice. Teoretická část popisuje služby jako takové, jak jsou definovány odbornou literaturou a příslušnou legislativou. Dále práce mapuje služby krizové pomoci v jednotlivých krajích České republiky a v rámci Jihočeského kraje i dle jednotlivých okresů, zohledněny jsou všechny formy poskytování služby krizové pomoci. Pro území Jihočeského kraje a obce s rozšířenou působností České Budějovice popisuje komunitní plány sociálních služeb těchto lokalit ve vztahu ke službám krizové pomoci. Praktická část prostřednictvím výzkumného šetření mapuje názory sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách v Jihočeském kraji a zvlášť v okrese České Budějovice. Zjišťuje jejich vnímání dostupnosti a potřebnosti služeb krizové pomoci a soulad těchto zjištění s komunitními plány uvedených lokalit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.